Diskuse

Zdaňme reklamu

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

To je špatně položená otázka co chceme.  Je jasné, že se nabízí odpověď, která bude pro reklamu negativní v případě, že nejste výrobcem nějakých udělátek, které mnoha lidem usnadní život a ušetří jim peníze.  Pak i když si v tom výrobku zaplatí lidé i 50% nákladů na reklamu, v konečném důsledku mohou ušetřit víc než jen lahev šampusu.

Nechme na lidech co chtějí a co nechtějí a nesnažme se násilím tyto jejich záležitosti regulovat.

0 0
možnosti
JC

Prvoplánově lze s Vaším názorem jistě souhlasit.

Bez publicity není prosperity a reklama je nutná pro každého, kdo chce své výrobky nebo služby prodat - zákazník se musí dovědět, aby mohl chtít.

Jenomže u nás se už dávno reklama z informace změnila v manipulaci - nejlépe to bylo vidět při Koženého kampani před první vlnou kuponové privatisace. A navíc je té reklamy příliš mnoho.

Tím, že je reklamy příliš mnoho, jsou jak kupci reklami (nabízitelé zboží a služeb) nuceni své investice do reklamy zvyšovat, aby se v té záplavě ta "jejich" reklama neztratila, a výrobci reklamy jsou nuceni dělat své reklamy stále manipulativnější a zákeřnější, aby měly úspěch (což se dá snadno měřit) a nabízeči zboží a služeb si právě jejich reklamy kupovali.

Nastává bludný kruh, sebezpečničujcí vývoj v autokatalytické spirále.

Možná, že kdyby se náklady na reklamu a representaci vyňaly z odečitatelných položek daňového přiznání, bludný kruh by byl přeťat a situace by se zlepšila. No nevím to jistě. Přinejmenším na chvíli by ale měl stát větší výnos z daní a reklam by na nás útočilo méně.

0 0
možnosti
Foto

Vy jste reklamou manipulován?   Já určitě ne. Nikdo totiž nevlastní mé myšlenky a proto mě nemůže nařizovat co mám dělat.  A jestliže mě náhodou někdo zmanipuluje je to jen má vina a můj problém, že jsem se nechal.

0 0
možnosti
JC

Mýlíte se. Reklamou jste manipulován. Každý je reklamou manipulován a je to velmi spolehlivě prokázáno velmi mnoha psychologickými studiemi (ne myšlenkovými, ale řádnými vědeckými metodami s hojným využitím matematiky).

0 0
možnosti
Foto

Když to tedy vezmu podle vašeho tvrzení, tak nejhorší manipulací je soustavná indoktrinace lidí.  Ale jak říkám.  Nikdo nevlastní vaše myšlenky, a tedy jim nemůže určovat jejich směr.  To můžete jen vy sám.  A můžete mě opravdu věřit, že mne žádná reklama nemanipuluje.   Reklamu beru jako každou jinou informace o světě, lidech, výrobcích a službách. Nic víc.

1 0
možnosti
JC

Sám si to jen namlouváte. Reklamou nejsou ovlivněni pouze lidé hluchoslepí.

Jinak je spolehlivě mnoha nezávislými studiemi z různých zemích prokázáno, že i lidé vědomě se zaměřující proti reklamě, dokonce i proti konkrétní firmě, jejichž reklama je zvlášť obtěžuje, tak jsou tou reklamou ovlivněni a zboží té firmy kupují více! Samozřejmě že lidé, kteří reklamu vnímají "na pozadí", bez vědomé reflexe, jsou jí ovlivněni mnohonásobně více (proto také ty velké spory o podprahovou reklamu). Ale ovlivněni jsou všichni. I Vy. A čím více si myslíte, že jste reklamou neovlivnitelný, tím jste ovlivňovanější.

0 0
možnosti
Foto

Ovlivňuje vás samozřejmě úplně vše co dokážete uchopit svými smysli. Ovlivňuje vás i naše diskuze.  Ano můžu vás o něčem přesvědčit, ale nemůžu vám vnutit svůj názor proti vaší vůli.   To nejde.  Tedy jde, ale jen skrze násilí, ale  naše debata a ani reklama vám nic násilím nevnucuje. :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1866x
Jsem již starší člověk, již od r. 1990 se živím sám jako podnikatel. Rád bych nepsal hlouposti, ale to posoudíte Vy - čtenáři. Těším se na Vaše reakce.

Seznam rubrik