Sobota 1. října 2022, svátek má Igor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 1. října 2022 Igor

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

H38a38n63a 86Š53e78d51i50v89á 2302393713162

Ano pane Linhart, dluhy se mají platit. To je správné a přes to vlak nejede! Ale tady jde o to jak se dluhy vymáhají. Ne všichni jsou vyčůránci, kteří si půjčují s tím, že nebudou vracet. Mnoho lidí do toho padne jak voják do příkopu plného bahna

 a srač..! Tady jde o to, že se lidé exeistenčně likvidují. Berou se jim věci nutné k životu, sebere se jim vše a každému je jedno že povinný pak nemá z čeho žít

0/0
19.4.2014 13:14
Foto

J26a75n 67R58á39ž 1129923264250

Ten od kterého jste si půjčila peníze,není a  nemůže být zaopatřovací instituce. Nikde na světě není,a ani být nemůže, sociální tíseň důvodem pro neplacení dluhů. Vzít si půjčku je vždy riziko. Proto by každý mel být velice opatrný a dobře kalkulovat, zda je schopen splácet, i když nastane průšvih. A každý zaměstnanec musí do rizika i kalkulovat, ze přijde o práci. Je to stejné jako když soukromník investoval peníze do své firmy, ta zkrachovala. Soudem dosazeného správce také nezajímá, že o vše přišel a že když mu zabaví zastavený dům,tak nebude mít kde bydlet. Život je sam o sobě plny rizik a tak proč si jejich pocet zvyšovat nerozumnými půjčkami.

0/0
19.4.2014 19:25
Foto

J86a46n 80L57i30n14h60a70r11t 3241963801175

Vše se jim rozhodně nesebere.

Ale jinak ano, exekuce je tvrdá zkušenost. Je nastavená tak, aby se oprávněný co nejdříve dostal k tomu, co měl dostat už dávno. Ony se tady pořád probírají půjčky od profesionálních věřitelů, ale nějak se zapomíná na to, že se exekuuje i výživné,  pohledávky drobných živnostníků atd. A že spousta lidí prostě platit nechce, i když by mohli.

0/0
19.4.2014 21:00
Foto

S42t54a91n59i55s85l11a26v 74S26t51u63d20e86n29o92v20s79k17y 4711230514266

Jak k tomu prijdu ja, jako veritel, ktery nekomu bezurocne pujcil a povinny, nejenze nevraci, ale jeste se mi smeje do xichtu? Naopak, jeste vic exekutoru!

0/−2
19.4.2014 12:50
Foto

I16v95a57n 46M88a29r28e24k 6734358182

Stačí neúmyslně  opomenout zaplatit finančáku daň za cokoli a zanedlouho Vám dojde vyhrůžka s pokutou a exekucí tak jak tobylo v mém případě 500czk domovní daň+500czk pokuta+exekuce jestli do 14 dní dlužnou částku nezaplatím ! ! ! Rv Rv Rv

+1/0
19.4.2014 8:04
Foto

J42i23ř66í 79Č55e17r24m97á21k 9300387939194

A cemu se divite, tak je to v poradku.

0/0
19.4.2014 8:20
Foto

I27v41a76n 90M43a89r18e93k 6904388842

"Pán" je od finančáku a nabo snad exekutor? ! Můžu vás ubezpečit  daň z nemovitosti jsem vyhrožujícímu týpkovi-Rvškrčkovi zaplatil druhého dne a když jsem se ho zeptal jestli trvá i na zaplacení 500czk.pokuty tak z určitých (a hlavně "pádných") důvodů od svého požadavku výpalného ustoupil ! R^

0/0
19.4.2014 9:17
Foto

J63a96n 48L22i96n56h11a76r38t 3111533151365

Co byly ty pádné důvody?

0/0
19.4.2014 10:03
Foto

J40a33n 10R57á25ž 1399943764120

Buďte rád, že Vám ten "škrček" odpustil pokutu a penále, které je "povinen" vyměřit a eventuálně prominout teprve na základě Vaší písemné žádosti. Byl na Vás hodný, tak co mu nadáváte?

0/0
19.4.2014 19:31
Foto

R47o29s56t51i37s79l83a26v 24C51a84h80a 6253587677121

a jak se prosim pozna, co neni zaplaceno umyslne a co neni zaplaceno neumyslne? BTW FU ma predepsan sazebnik sankci, takze se ten Vas skrcek ridi tim, co ma v popisu prace

0/0
23.4.2014 11:21
Foto

P10e64t28r 60H64á18l72a 6354506595206

Skutečně stačí jen zvolit si ty správné lidi. Bohužel lidé z nějakého nepochopitelného důvodu volí pořád ty samé, a očekávají změnu. To je znak hlouposti.

0/0
19.4.2014 7:57
Foto

K89a60r77l60a 42Ř17á61p58k29o64v55á 4282309920216

Nejde jen o půjčování si u lichvářů anebo jiná nesplácení. Stačí jen když nepodařené dospělé dítě s vámi bydlí, ač o jeho činnostech nic nevíte a o jeho zadlužení též ne. Přijdou, vyberou i vás, protože jeho (její) pokoj či byt je  prázdný, rodiče mají vedle přece víc. 

Hrůza je to, že v exekuci trpí i ti, kteří za nic nemohou. Například  právě ti rodiče nevydařených dětí, manželky dluhy po svých manželech atd. 

Anebo pravidelně platíte  celé dlouhé roky všechny složenky, jednou zapomenete a nikdo vás nevyzve, neupozorní a po letech se objeví exekutor atd. atd.

+1/0
19.4.2014 7:51
Foto

B85o12ř30e54k 25Ž74a41n54d24a 1740766259466

Pokud zapomenu zaplatit složenku, je to moje chyba. Ale ještě hůř, dodavatel služby může opomenout tu složenku odeslat nebo ji "zaseje" pošta.

0/0
19.4.2014 9:09
Foto

J39a55n 30L10i77n69h93a65r46t 3901523721625

Přijde předžalobní upomínka. Přijde platební rozkaz od soudu. Pokud nebude doručen do vlastních rukou, přijde předvolánka k jednání. Potom přijde rozsudek.

Pokud máte trvalý pobyt tam, kde bydlíte, je riziko, že se o probíhajícím sporu nedozvíte, zcela minimální.

Z mé zkušenosti plyne, že buďto lidi házej úřední listiny do koše v domnění, že je to nějaký omyl, nebo mají nepořádek v adresách a soudy jim doručují tam, kde už nebydlej. To je pak ale těžké.

0/−2
19.4.2014 10:23
Foto

B98o48ř46e54k 45Ž97a67n52d32a 1700156959446

To máte pravdu. Ale ve fázi, o které píšete (např. platební rozkaz) už platím advokátovi věřitele několik tisíc ! I když chybu udělal věřitel ! S tímto mám osobní zkušenost u ČEZu.

+2/0
19.4.2014 11:01
Foto

J44a57n 15L63i84n65h91a25r29t 3721433541505

Neznám váš konkrétní případ, ale obecně je to nastaveno tak, že pokud chybu skutečně udělá věřitel, nemůže na to dlužník doplatit. Ale musí se včas bránit.

0/−2
19.4.2014 11:24
Foto

R60o98b55e49r20t 77E80r61b75e92n 5173682384784

NEJLEPE SI NEPUJCOVAT PENIZE OD LICHVARU.;-€;-€;-€

+2/0
19.4.2014 0:43
Foto

Z57d92e17n83e25k 13B43o35h45a59c81e15k 1858807477799

Problem muze zacit "pravni" banalitou. Napr. postovni brigadnice Anicka, zaskakujic v dobe nemoci postovni dorucovatelku Karlu, nehodi/ hodi do cizi schranky vyzvu k vyzvednuti ulozene zasilky, protoze jste nebyl doma zastizen..... A je zadelano.

T.c. to neresi ani datova schranka.

+1/0
19.4.2014 0:20
Foto

J74i13n98d94r47a 67H96o81j59e36r 2253812674645

Člověk, který není schopen zaplatit sto korun pokuty, nemá právo nadávat na exekutory. Neměl by mít ani právo volit.

+4/−2
18.4.2014 22:31
Foto

I96v93a56n 85M43a31r22e88k 6284508172

!!Těžko nazvat "vyčuránky" ty kteří se většinou s finanční nouze zamotají do sítě lichvářských zlodějských úvěrů a půjček,exekutoři kráčejí za těmito zloději  automaticky ve druhém sledu,takže asi "ruka ruku myje" ? ! ? ! 8-oRvRv Rv!!

+1/0
18.4.2014 21:53
Foto

J34i62n95d66r15a 90H98o24j95e28r 2143692424415

A kolik se jich tam zamotá kvůli alkoholu, nechuti k práci atd.? Znám jednoho ubožáka, který neplatil nájem, protože na něj údajně neměl. Ale pár pivek a cigarety si neodpustil. V součtu na dva nájmy v malém městě. To je nešťastná oběť exekutora?

+2/0
18.4.2014 22:39
Foto

J88a95n 34L34i87n87h60a66r80t 3611873581105

Jenže, ehm, dluhy se MAJÍ platit. Zhoubou společnosti nejsou exekutoři, ale právě úchylná mentalita lidí, kteří mají dojem, že dluhy platit se platit nemusejí.

+5/−3
18.4.2014 21:07
Foto

V46l25a67d85i83m58í87r 22B15l10a25ž54e45k 7258674710

Jo a lichva se má trestat. To bylo už za Karla IV.

+2/0
18.4.2014 21:26
Foto

J46a91n 34L23i54n54h35a86r64t 3391623551665

Lichva se trestá.

+1/0
18.4.2014 21:27
Foto

V81l43a78d56i90m62í97r 38B41l30a21ž54e28k 7838944190

jo ? a co třeba tohle : http://www.novinky.cz/finance/328933-kde-zacina-lichva-podle-novely-uz-od-uroku-20-procent.html

Podle předkladatelů návrhu (na omezení lichvy)  se však lichva v Česku stala byznysem s lidskou chudobou a jinak ji zastavit není možné. Obětí lichvy se stalo i mnoho lidí, kteří se půjčkou „za každou cenu“ snažili řešit svízelnou životní situaci, například po ztrátě zaměstnání.

„Cílem je omezení lichvy, která bude poprvé zákonem jasně definovaná. Lichva a s ní spojené exekuce vyřazují významnou část obyvatel ČR z ekonomického života. To má přímý dopad na hospodářkou stagnaci naší země,“ řekl Právu jeden z předkladatelů novely Radim Fiala (Úsvit).

0/0
18.4.2014 21:34
Foto

J78a52n 72L92i94n44h68a63r44t 3541913891795

Lichva je zákonem jasně definovaná už dávno. Je to trestný čin. Jestli máte na mysli lichvu ve smyslu vysokých úroků, tak ty se rovněž sankcionují už dnes. Akorát někdo chce mít jasně určenou úrokovou sazbu, jejíž překročení bude postiženo. Nejsem si jistý, jestli je to úplně dobrý nápad. Stávající úprava podle mě není špatná.

0/0
18.4.2014 21:41
Foto

V31l53a95d41i54m32í65r 45B97l53a62ž69e43k 7148714230

Nemám přehled, kolik bylo postihů za lichvu, ale očekávám, že velmi málo. A selský rozum mi říká, že úrok nad 30°% je lichva. No a tento úrok, který je dle mého lichvářský, "poskytují" i kdysi seriózní banky. Stanovení hranice může být problém v normálním prostředí, ale u nás už tyto úroky (za současné téměř deflace) dosáhly neúnosné míry.

0/0
18.4.2014 22:05
Foto

J67a36n 69L39i77n84h86a88r62t 3711463741245

Dneska se to posuzuje individuálně s tím, že záleží na všech okolnostech. Já to považuju za lepší řešení než říkat, že 30 % je moc. Potom budou úroky na 29 procentech a zbytek se bude nahánět skrze smluvní pokuty a jinak. A nepoctiví věřitelé si budou mýt ruce, protože tu stanovenou hranici přece nepřekročili.

0/0
18.4.2014 22:14
Foto

I21v46a69n 17M57a20r75e25k 6224728602

Trestá ale ne tam kde by měla !

A propos, ještě jsem nezaregistroval že by někdo byl za lichvu potrestaný ? ! Aby taky byl když i náš "nejlepší" právník chráněný dravý pták tento způsob podnikání : zloději & exekutoři vřele doporučuje a zuřivě obhajuje ! ! ! 8-o ;-( Rv Rv Rv

0/0
18.4.2014 22:14
Foto

J39a72n 80L97i20n32h61a40r95t 3501763271315

Špatně jste registroval, no.

0/0
18.4.2014 22:20
Foto

I60v12a45n 65M16a78r82e85k 6904318852

Jsi chytrý ale ne zase tak moc,když ti dojdou argumenty tak meleš nesmysly,to už jsem tu od tebe četl vícekrát >>>>mlčeti zlato......znáš to,ne,při tvé inteligenci ? ! ? ! 8-o Rv

0/0
19.4.2014 7:58
Foto

J17a91n 61L84i92n95h97a55r62t 3191103141135

Co jste na mém příspěvku nepochopil? Nebojte se zeptat, vysvětlím vám to.

0/0
19.4.2014 10:04
Foto

R88o78b39e20r16t 77E73r44b28e48n 5563552744194

TAK SI OD TOHO LICHVARE NEPUJCIM A KDYZ SI PUJCIM TAK SE PLATI.ZAKON NA CELEM SVETE.;-O;-O;-O

+1/0
19.4.2014 0:45
Foto

V18l43a89d74i47m51í93r 89B27l70a75ž47e10k 7528314640

Jo a lichva se má trestat. Tp bylo už ua Karla IV.

+1/0
18.4.2014 21:26
Foto

B22o60ř96e42k 76Ž36a48n72d78a 1220566519886

Dluhy se mají platit, ale současný stav nahrává filutům na straně věřitelů. Pokud si půjčím 100 Kč, věřitel může vydělat víc, když mi znemožní dluh vyrovnat a šábne se s exekutorem o odměnu v řádu tisíců.

0/0
19.4.2014 9:03
Foto

J53a15n 38L28i86n88h21a72r43t 3611623181985

Jak vám věřitel zabrání dluh vyrovnat?

0/0
19.4.2014 10:04
Foto

B68o43ř68e77k 31Ž23a63n35d94a 1580416419816

Např. změní bankovní spojení i svoje kontaktní kanály a klienty o tom "zapomene" informovat. Jen spekuluji, osobně jsem se s tím nesetkal. Ale např. zákazníci UPC a jiných gigantů mají tu zkušenost, že vrátí settopbox a po měsících jim přijde exekuce na úhradu settopboxu. Nevím, co je na tom pravdy, ale je to pro mě dobrá motivace se firmě vyhnout.

0/0
19.4.2014 11:05
Foto

J94a26n 94L35i94n52h11a73r64t 3471283221625

Dluhy se dají plnit i jinak než bankovním převodem.

Co se týče UPC, tam musí napřed vzniknout exekuční titul, než se může zahájit exekuce.

Nestandardní postup firmy vůči zákazníkovi je obecně dobrý důvod pro to, aby se jí lidé vyhýbali. To s vámi souhlasím.

0/0
19.4.2014 11:20
Foto

J19a90n 78Š98e43s33t77á74k 3788399209444

Paskřivec Sokol se tedy v bedně fakt předvedl, ten génius měl jako ministr vnitra jedinou starost a to vymyslet neprůstřelnej systém jak kasírovat 18 tisíc za jednu pokutu, snad na tom vydělal stovky milionů, a i tím nahání voliče komárům

+3/0
18.4.2014 20:17
Foto

J34o38s35e27f 19D79v85o54ř17á26č55e47k 9362674655975

jak říka kamarád, ne vše co je moralni je legalní, proto nemužeme jít a dát těm moralně špatným přes držku,  a ti moralně špatni jsou i hamyžni a lačni po penězích a proto my blbi jsme bez peněz ;-D

0/0
18.4.2014 20:08
Foto

K86r13i94s49t64ý68n13a 71Š56e95n24k17o63v16á 5255860842897

Ano, exekutoři se občas chovají jako paka, ale není exekutora bez dlužníka. Pokud by si lidé nepůjčovali na kraviny typu TV, dovolená, kolo, platili faktury a nesnažili se jakejkoliv rest zamést pod koberec s tím, že se na to "třeba zapomene", nebylo by exekutorů třeba.

+2/0
18.4.2014 19:57
Foto

D69a23n74i55e55l 66Č42e67r55n92ý 8444405715758

Pokud udělá dluh váš zletilý syn, který je u vás hlášen, tak vám všechno seberou.

+2/−1
18.4.2014 20:02
Foto

J67a78n 87L74i43n69h78a65r35t 3621703221655

Neseberou.

+1/−1
18.4.2014 21:06
Foto

V77l89a10d10i68m62í45r 96B51l32a41ž57e37k 7178964220

Ale jo... Aspoň to zkusí. Vaše víra v poctivost exekutorů je obdivuhodná, ale nakonec musíte dokazovat, že ta televize je vaše. Je to i forma psychologického nátlaku. Podle mě by majetek měl být posvátný - a když se někdo dopustí zlodějiny, aby chránil věřitele, který si z půjčování peněz dělá byznys a půjčuje na ksicht, a ještě je to posvěceno státem, tak je to na defenestraci. Nevím, kolik je takových případů, ale dějou se a to je průšvih... Státem posvěcená zlodějina - komouši v malém.

+1/−1
18.4.2014 21:25
Foto

J20a36n 25L33i47n49h84a28r49t 3531243211145

Ano, musíte dokazovat, že majetek je váš. Kdybyste nemusel, nevymohlo by se nikdy nic - každý dlužník by tvrdil, že věci patří někomu jinému a exekutor by to nikomu nedokázal (nehledě na to, že ten spor by trval léta a celou tu dobu by věřitel jen čekal na to, co mu dávno mělo být vráceno).

+1/−1
18.4.2014 21:30
Foto

V87l21a84d42i11m63í77r 54B91l75a77ž36e78k 7268564560

No konečně - a v tom je problém. Já si mám schovávat účtenku na cokoliv a pokud možno nemít doma hotovost, protože kdykoliv někdo, kdo chrání ty, co pújčují peníze na potkání za vysoký úrok a mají z toho obrovské zisky, mi může vtrhnout do domu a dělat bububu ? Tak ať peníze nepůjčují. Pokud seberete neoprávněně jednu jedinou věc, je to zlodějina, a práva věřitelů, kteří rozdávají peníze na potkání, k tomu neopravňují.

0/0
18.4.2014 21:41
Foto

J26a15n 62L81i52n24h35a54r87t 3271383151815

Že je majetek váš, lze dokázat i jinak, než účtenkou. Ale jinak ano - máte na výběr mezi dokazováním a nepovolením nebo zrušením trvalého pobytu cizím osobám. Povolením trvalého pobytu jiné osobě na sebe zkrátka berete riziko, že budete muset prokazovat vlastnická práva ke svému majetku. Na tom není nic skandálního, zvážit si to můžete sám.

0/0
18.4.2014 21:46
Foto

V60l24a47d33i92m62í20r 55B25l36a52ž29e67k 7278604470

Tak ať stát zruší institut trvalého pobytu. Kvůli věřitelům kteří půjčují neodpovědně peníze komukoliv, se omezují svobody jiným...

0/0
18.4.2014 21:53
Foto

J96a68n 32L37i71n32h48a61r39t 3601723841405

Stát čeká, že lidi budou na toto opatrní. Tedy paradoxně dělá to, co po něm spousta lidí chce - nevodí je za ručičku.

0/0
18.4.2014 22:01
Foto

V53l83a34d71i71m41í60r 40B13l84a62ž45e10k 7118784190

Dá se naopak říci, že stát kryje lichváře.

Podle mě je soukromý majetek nedotknutelný a pokud exekutor "omylem" zabaví majetek patřící třetí osobě, nedá se to zdůvodnit právy věřitele. Já nemůžu někomu povolit trvalý pobyt, protože věřitel by přišel o svůj byznys půjčování kdekomu ? Proč stát vodí věřitele za ručičku ? Je to jejich byznys.

0/0
18.4.2014 22:13

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz